Music Post IV : Lorde - Liability





Lorde 


本名 Ella Marija Lani Yelich-O'Connor 1996年11月7日,22歲
16歲發行了首張單曲 Royals 席捲全球。

她是我最欣賞的歌手


Lorde- Liability

Lorde 在今年一月演唱會唱這首歌之前做了一些敘述:
「這是一首非常非常寂寞的歌曲,好似你必須要馬上離開你的房子去走走,否則會被它活活吞噬,在如此靜謐中的震耳長嘯。 但你仔細想想那寂寞感, 那在你之中是如此強大。它會讓你體會並學習到自己的多寡,因為它像是.. 許多人遲早會離開你或讓你失望,但你開始體會到與自己互相建立並承擔起自己,那種對自己的期待和愛,真的感覺很好。
當我在寫這首歌時,我記得我不斷想到自己,那時想到自己可能根本不能達到現在這一步,那離我好遙遠,想到我將會在台上與一群人一起唱這首歌,我將不再感到寂寞。」





Liability (n.) 責任,負擔


Baby really hurt me
Crying in the taxi
He don't wanna know me
Says he made the big mistake of dancing in my storm
Says it was poison

寶貝我真的很受傷
在計程車上大哭
他並不想認識我
說他犯了最大的錯誤就是和我的總總經歷
像是毒藥一般

So I guess I'll go home
Into the arms of the girl that I love
The only love I haven't screwed up
She's so hard to please
But she's a forest fire

我想我該回家了
回到那我所愛的女孩的懷中
我唯懿卻被我搞砸的摯愛
她真是難以取悅
像是森林大火般地襲來

I do my best to meet her demands
Play at romance, we slow dance
In the living room, but all that a stranger would see
Is one girl swaying alone
Stroking her cheek

我盡我能力去達成她的要求
搞搞浪漫跳些慢舞
在客廳中,在眾目睽睽下
是一位孤單的女孩隨意搖擺
撐托著自己的下巴

They say, "You're a little much for me
You're a liability
You're a little much for me"
So they pull back, make other plans
I understand, I'm a liability
Get you wild, make you leave
I'm a little much for
E-a-na-na-na, everyone

他們說: 你對我來說太沉重了
你是個負擔
你讓我承受不起
所以他們才改變計畫向後退
我了解了,我是一個負擔
讓你瘋狂,使你離去
對每個人來說,我都是一個負擔

The truth is I am a toy that people enjoy
'Til all of the tricks don't work anymore
And then they are bored of me
I know that it's exciting
Running through the night, but
Every perfect summer's
Eating me alive until you're gone
Better on my own

事實是我是被人把玩的玩具
直到一切伎倆都沒用時
他們便開始厭倦我
我知道徹夜狂歡是多麼令人興奮的事
但每個美好的記憶都讓我如此難受吞噬
我還是一個人好了

They say, "You're a little much for me
You're a liability
You're a little much for me"
So they pull back, make other plans
I understand, I'm a liability
Get you wild, make you leave
I'm a little much for
E-a-na-na-na, everyone

他們說: 你對我來說太沉重了
你是個負擔
你讓我承受不起
所以他們才改變計畫向後退
我了解了,我是一個負擔
讓你瘋狂,使你離去
對每個人來說,我都是一個負擔

They're gonna watch me
Disappear into the sun
You're all gonna watch me
Disappear into the sun

他們將看著我
消失在日光之中

留言

熱門文章