Music Post V: Daughter – Youth


Daughter 女兒樂團 可說是我到目前人生中最喜歡的樂團了
2010 年成軍的英倫獨立搖滾樂團 
女主唱 Elena Tonra
吉他手 Igor Haefeli 
鼓手 Remi Aguilella 

  Daughter 三人用音樂說故事,以民謠為基底打造搖滾城堡。充滿冰冷孤獨的脆弱感,卻給人一種堅定信念的炙熱力量;悵然失望、迷惘無力的空虛在夢幻的旋律。




Shadows settle on the place, that you left
陰影仍徘徊在你離開的地方
Our minds are troubled by the emptiness
我們的心靈空虛悲傷
Destroy the middle, it’s a waste of time
到此結束 別浪費時間
From the perfect start to the finish line
以幸福開始 以悲傷終結

我們早已從起點走入了死胡同
And if you’re still breathing, you’re the lucky ones.
如果你仍能呼吸,你該慶幸
‘Cause most of us are heaving through corrupted lungs.
我只能用腐壞的肺 苟延殘喘
Setting fire to our insides for fun
在體內縱火 尋求刺激
collecting names of the lovers that went wrong
看著不適合的戀人 一個個離開
the lovers that went wrong
一個個離開



We are the reckless
我們魯莽
We are the wild youth
年少輕狂
chasing visions of our futures
追逐對未來的嚮往
one day we’ll reveal the truth
但有天我們會認清現實
that one will die before he gets there
看清那遙不可及的夢

And if you’re still bleeding, you’re the lucky ones.
如果你仍在淌血 你該慶幸
‘Cause most of our feelings, they are dead and they are gone.
我已如行屍走肉
We’re setting fire to our insides for fun.
在體內縱火 尋求刺激
Collecting pictures from the flood that wrecked our home,
撿拾散落一地的夢想碎片
It was a flood that wrecked this
幸福的碎片



and you caused it
and you caused it
and you caused it
都是你造成的
一切都是因為你

Well I’ve lost it all, I’m just a silhouette,
我已失去一切 只是一個黑影
A lifeless face that you’ll soon forget,
只是張你會立刻遺忘 毫無生氣的臉
My eyes are damp from the words you left,
你的話語 濕潤了我的雙眼
ringing in my head, when you broke my chest
你造成的傷 不斷在我腦中迴盪
ringing in my head, when you broke my chest
不斷在我腦中迴盪



And if you’re in love, then you are the lucky one,
如果你心中仍有愛 你該慶幸
’cause most of us are bitter over someone
我的心 只剩下你給的傷
Setting fire to our insides for fun,
在體內縱火 尋求刺激
to distract our hearts from ever missing them
好讓我不再思念你
but I’m forever missing him
但我已永遠失去你

and you caused it
and you caused it
and you caused it
都是你造成的
一切都是因為你


留言

熱門文章